Aflofarm to jeden z polskich liderów rynku leków bez recepty (OTC) oraz suplementów diety. U źródeł sukcesu firmy, jak też towarzyszących jej kontrowersji, leży agresywne wykorzystanie reklamy telewizyjnej do promocji produktów.
Historia
Aflofarm został założony (na początku pod inną nazwą) jeszcze w latach 80-tych w Pabianicach przez Andrzeja i Grażynę Furmanów. Andrzej Furman studiował ekonomię na Uniwersytecie Łódzkim, a kontakt z farmacją nawiązał pracując w księgowości miejscowych zakładów farmaceutycznych Polfa.
W 2006 roku zarządzanie przejęli synowie Jacek (absolwent zarządzania w Łodzi), Wojciech (podobne wykształcenie) i Tomasz.
Ostatnie wyniki
Mimo, że firma dalej jest dochodowa, w ostatnich wynikach (rok 2017) widać spadek przychodów oraz znaczny spadek rentowności.
W tym samym jednak czasie z firmy wypłacono imponujące 350 mln zł w formie dywidend.
Kampania NIA
Kontrowersje związane z Aflofarm zostały przypomniane, gdy w 2019 roku firma (a dokładniej związania z nią Fundacja Aflofarm) okazała się sponsorem pierwszej większej kampanii Naczelnej Izby Aptekarskiej, której celem jest promowanie zawodu farmaceuty.
Za kampanią może stać chęć zmiany modelu biznesowego firmy, a więc i jej wizerunku. Model oparty na agresywnej reklamie może nie wytrzymać próby czasu ze względu na zaostrzanie reguł regulacyjnych (na razie w formie przyjętego przez branżę kodeksu etyki).
2024-07-11
redaktor: Redakcja GdziePoLek
ostatnia zmiana: 11.07.2024 13:52:21
Dokładamy wszelkich starań, aby nasz artykuł jak najlepiej oddawał dostępne informacje, ale nie można go traktować jako konsultacji farmaceutycznej. Przed zażyciem leku należy przeczytać ulotkę, a w przypadku pytań skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą. Wszystkie podane w artykule nazwy produktów oraz zdjęcia są przykładowe i nie stanowią żadnej formy reklamy. Wszystkie prawa autorskie do artykułu są zastrzeżone przez GdziePoLek sp. z o.o.