Anita (anonim, 88.156.140.) Warszawa 2 miesiące temu

Czy mam prawo do wymiany suplementu na lek?
9,99 zł

Dzień dobry. Przyszłam z receptą wykupić LEK WITAMINY D3. Pani farmaceutka sprzedała SUPLEMENT DIETY. Ja nie zwróciłam uwagi na miejscu, dopiero w domu. Mam deficyt, tylko 9 witaminy D3. Pani farmaceutka powiedziała, że niema dawki 7000, ale ona może dać 2*4000. Ja zapytałam czy potrzebuje kolejnej recepty na 4000, na co ona powiedziała że nie. Ja zapytałam, czy to równoznaczny LEK temu z recepty? I otrzymałam odpowiedź tak! Ale teraz rozumiem, że mnie oszukali, ponieważ deficyt nie można uzupełnić SUPLEMENTAMI. Czy mam prawo do wymiany suplementu na leki?

1 odpowiedź, 1 subskrybent

* pole wymagane

Możesz przeciągnąć tu plik zdjęcia.

* pole wymagane

Powiadamiaj o nowej odpowiedzi.
Inne wiadomości nie będą wysyłane.

Anna Lewandowska Farmaceuta, Redaktor

2 miesiące temu

Rozumiem Pani frustrację związaną z tą sytuacją. Rzeczywiście, doszło tu do nieporozumienia i niewłaściwej realizacji recepty.

Lek a suplement diety to dwie różne kategorie produktów. Leki są ściślej regulowane i mają udowodnione działanie terapeutyczne, podczas gdy suplementy diety są traktowane jako żywność i nie podlegają tak rygorystycznym kontrolom.
W przypadku zdiagnozowanego niedoboru witaminy D (poziom 9 ng/ml jest znaczącym niedoborem), lekarz przepisuje zazwyczaj lek, a nie suplement diety. Leki zawierające witaminę D3 są przeznaczone do leczenia niedoborów. Farmaceuta nie powinien zamieniać leku przepisanego na recepcie na suplement diety bez wyraźnej zgody pacjenta i lekarza. To nie jest równoznaczny produkt. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:

https://www.gdziepolek.pl/artykuly/czym-roznia-sie-leki-od-suplementow

W tej sytuacji ma Pani prawo do reklamacji i wymiany produktu. Należy wrócić do apteki z paragonem i wyjaśnić sytuację. Apteka powinna wymienić suplement na przepisany lek, jeśli jest on dostępny. Jeśli apteka nie ma przepisanego leku, powinna Panią poinformować o tym fakcie i zaproponować sprowadzenie go lub skierować do innej apteki. W przypadku braku możliwości realizacji recepty w danej aptece, farmaceuta powinien zasugerować kontakt z lekarzem w celu ewentualnej zmiany przepisu.

Jeśli apteka odmówi, można złożyć skargę do Wojewódzkiego Inspektoratu Farmaceutycznego. W przyszłości zawsze warto dokładnie sprawdzać otrzymany produkt jeszcze w aptece, aby uniknąć podobnych sytuacji.

Produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki, co do zasady, nie podlegają zwrotowi. Zasadzie tej nie podlegają jednak suplementy diety i kosmetyki, które też pozostają w obrocie apteki. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:

https://www.gdziepolek.pl/artykuly/kiedy-lek-mozna-zwrocic-do-apteki

Doceń odpowiadającego i wyróżnij pytanie na stronie głównej
Pytania i odpowiedzi użytkowników zawierające opinie na temat produktów nie są weryfikowane pod kątem nabycia lub używania produktu. Firmy często zamawiają pisanie anonimowych komentarzy, aby kształtować pozytywne opinie o swoich produktach, lub negatywne o konkurencji. Dlatego kieruj się w pierwszej kolejności informacjami w odpowiedziach farmaceutów.

Specjaliści

Telekonsultacje
E-wizyta
Potrzebujesz recepty? Odczuwasz niepokojące objawy? Teraz możesz odbyć konsultację z lekarzem nie wychodząc z domu.
Umów telekonsultację

Artykuły